Фотоальбом

Статті - Сучасний лікар-стоматолог

Сучасний лікар-стоматолог

Останнє десятиліття принесло фундаментальні зміни в стоматологічну галузь. З'явилося нове приголомшливе обладнання, дизайн і функціональність якого радує і око значно спрощує процедуру стоматологічного лікування. Про різноманітність інструментарію, борів і матеріалів говорити можна нескінченно ... Сьогодні люди, розуміючи, що зуби - це не тільки краса, але ще й здоров'я, продовжують ставити запитання, де знайти хорошого стоматолога?

Спробуємо сформулювати ті якості, якими, повинен володіти сучасний лікар-стоматолог. Безперечно, важлива висока ступінь професіоналізму, лікарського такту і відповідальності, майстерність володіння необхідними навичками, постійне прагнення до самовдосконалення (лікар, так само, як і педагог, повинен вчитися все життя). Не менш важливі й особистісні якості, а саме: доброта, співчуття, упевненість у прийнятті рішень, гуманізм, освіченість у суміжних галузях медицини, культура мови і спілкування, толерантність і дружелюбність.

Вік лікаря і досвід роботи - важливі складові, але на сьогоднішній день вони не можуть бути головними. Сучасний молодий стоматолог прагне, як можна раніше придбати потрібні професійні навички, він, як правило, цікавиться новинками стоматологічного ринку, проходить додаткове навчання на курсах і майстер-класах, прагне розібратися в секретах психологічних відносин з пацієнтами. І те, наскільки це у виходить, залежить від рівня вузівської освіти, культури лікаря, вміння самостійно мислити і передбачати наслідки своїх дій, а також інших характеристик, перерахованих декількома рядками вище.

Зарубіжні фахівці кажуть: якщо пацієнту сподобався прийом - він обов'язково поділиться своїми враженнями мінімум з трьома людьми, в разі "невдалого" досвіду, в історію своєї незадоволеності лікуванням він присвятить одинадцять чоловік!

Судячи з розповідей пацієнтів про свої "митарства" в пошуках гарного стоматолога, вони використовують всі засоби: уважно дивляться рекламні телевізійні ролики про можливості окремих стоматологічних клінік, питають порад у друзів, колег по роботі, родичів і просто знайомих, пірнають у мережу Інтернету, йдуть "де ближче" або "на авось" ...


Ось кілька важливих моментів, на які звертають увагу, стоматологічні пацієнти:

Тривалість очікування прийому лікаря (чи попередили їх про можливу затримку, чи пояснили причину ...).
Ставлення лікаря до вас і інших пацієнтів (чи однаково привітний до всіх).
Чи є емоційний зв'язок з лікарем при першій зустрічі "очі в очі" (напруга або "на одній хвилі").
Тип поведінки вашого лікаря: аналітичний, лідируючий, доброзичливий або експресивний. Збігається він з особистими уявленнями.
Зовнішній вигляд лікаря (охайність, акуратність).
Мова і голос лікаря (тембр, щирість, наявність "казенних шаблонів", звернення з колегами і молодшим медперсоналом).
Чи можна довіряти лікаря (задати найбільш хвилююче питання)?
Чи турбується лікар про профілактику?
Хотів би він знову бути пацієнтом (пацієнткою) цього стоматолога.
Чи достатньо часу виділяє лікар для лікування.


Згідно сучасних правових норм охорони здоров'я, взаємини лікаря і пацієнта повинні носити партнерський характер. Коли доктор і пацієнт розуміють один одного (налаштовані на одну хвилю) це завжди позитивно впливає на якість лікування. Теплі, довірчі відносини, спрямовані на співпрацю - запорука обопільного успіху. Те, наскільки задоволені своїм лікарем пацієнти, залежить і від лікаря, і від них самих.